Ondanks dat de markten nu een zware correctie ondergaan, blijft het aantal retailers dat bereid is cryptocurrency betalingen te accepteren stijgen. We zien een gestage toename van het volume van online gedane crypto aankopen in de eCommerce sector.
CoinGate ontdekte in zijn op 4 januari gepubliceerde onderzoeksrapport namelijk dat ondanks de cryptowinter het gebruik van cryptocurrencies voor online transacties in 2022 toeneemt.
Uit het onderzoek blijkt dat handelaren die CoinGate gebruiken in 2022 maar liefst 927.294 cryptobetalingen hebben ontvangen, wat ongeveer 2,7 keer hoger is dan het jaargemiddelde en een stijging van 63% betekent ten opzichte van 2021. Het cijfer komt overeen met CoinGate die elke 34 seconden een betaalde cryptocurrency bestelling verwerkt.
Bitcoin is de populairste crypto voor online betalingen
Volgens de onderzoeksresultaten was Bitcoin (BTC) verantwoordelijk voor meer dan de helft, of 48%, van alle transacties in het jaar 2022. Opmerkelijk is dat dit 7,6% lager is dan in 2021, wat suggereert dat altcoin betalingen de dominantie van Bitcoin in betalingen marginaal hebben verminderd, ondanks het stijgende aantal transacties.
In 2022 was USDT de tweede meest populaire cryptocurrency die werd gebruikt om te winkelen, met een overwicht van 14,8%. Dit werd gevolgd door Ethereum (10,9%), Litecoin (9,6%) en TRON (5,8%).
Ondanks de algemene inzinking in de markt zag CoinGate een groei van 48% in het aantal nieuw geregistreerde handelaren in 2022 ten opzichte van 2021. Hiermee worden branchegiganten als NordVPN toegevoegd aan de lijst van bedrijven die bereid zijn cryptocurrency betalingen te accepteren.
Retailers adopteren cryptobetalingen
Elk jaar is het populairste argument dat retailers geven voor het accepteren van cryptocurrency betalingen hetzelfde: betere toegang tot diensten voor consumenten die geen bankrekening hebben of zich zorgen maken over hun privacy, wat uiteindelijk resulteert in meer omzet.
Aangezien moderne betalingsverwerkers het probleem van crypto prijsschommelingen verminderen door snelle verrekeningen met fiat valuta toe te staan, zijn er weinig redenen waarom handelaren die op zoek zijn naar creatieve methoden om hun bedrijven nieuw leven in te blazen, niet zouden moeten overwegen crypto betalingen te implementeren.
Met name in december onthulde Justas Paulius, de CEO van CoinGate, in een exclusief interview, dat de frequentie van betalen met cryptocurrency onbewogen bleef door de cryptowinter, waarbij mensen de frequentie van hun aankopen niet verminderden, maar “een beetje verschoven.
Word lid van de Bitcoin/Cryptocurrency Facebook groep en join de Discord/Telegram om onderdeel te worden van de community