De cryptocurrency ruimte blijft groeien, en voorstanders van de sector gebruiken verschillende middelen om de aandacht te vestigen op activa als Bitcoin (BTC). Een van de groeiende methoden om Bitcoin in de publieke belangstelling te duwen is het gebruik van symbolische wereldwijde structuren om de activa te promoten.
In het bijzonder werd op 21 januari de iconische Berliner Fernsehturm toren in Berlijn verlicht met de afbeelding van het Bitcoin logo als onderdeel van een reclamecampagne, volgens Documenting Bitcoin.
De groep of het individu achter het initiatief moet nog worden geïdentificeerd, maar een gebruiker met de naam Tilo Neumann op Twitter heeft de campagne gepromoot. In deze lijn ging Neumann over tot het delen van een video van het geprojecteerde Bitcoin-logo.
“Berlijn is zeker niet rijk, dat is waarschijnlijk waar. Toch willen “we” de aandacht vestigen op Bitcoin . Het gaat tenslotte om onze financiële toekomst. Sommige mensen gaan op een straat zitten en houden zich eraan “wij” hebben besloten het anders te doen,” zei Neumann.
Interessant is dat dit niet de eerste keer is dat het logo op het monument wordt geprojecteerd. Volgens een tweet van Neumann was de eerste poging om het logo te projecteren mislukt door het gebruik van slechte projectoren.
Implicatie van de projectie van het Bitcoin-logo
Met name de Berliner Fernsehturm is een belangrijke toeristische attractie en stadssymbool. De toren, die 368 meter hoog is, biedt een panoramisch uitzicht over Berlijn en is een van de hoogste bouwwerken van Europa. Daarom kan de projectie van het logo op de Berliner Fernsehturm toren gezien worden als een krachtig symbool dat de groeiende acceptatie en bekendheid van Bitcoin benadrukt.
Volgens Neumanns Twitteractiviteit is hij met name betrokken geweest bij andere campagnes om Bitcoin te adverteren op historische gebouwen en plaatsen. Zo deelde hij in november vorig jaar dat er een logo werd geprojecteerd op de historische plek van de Berlijnse muur.
“Niets in Berlijn is zo doordrenkt van geschiedenis als de Berlijnse muur. Daarom voerden we onze campagne deze keer hier uit. Deze plek staat voor eindeloos lijden. Daarentegen staat Bitcoin voor hoop, de hoop op een eerlijke en vrije wereld,” zei hij.
Bitcoin-advertenties in Hongkong
Tegelijkertijd meldde Bitcoin eerder dat in september 2020 enorme reclameposters ter ondersteuning van Bitcoin waren geplakt op een tramstation voor het hoofdkantoor van HSBC in Hong Kong. De advertenties werden gesponsord door de Bitcoin Association of Hong Kong (BAHK).
De nieuwste campagne valt samen met een tijd waarin Bitcoin een rally doormaakt, waarbij de activa het niveau van 23.000 dollar doorbreekt.
Het is vermeldenswaard dat voorstanders van Bitcoin de mainstream adoptie van de activa hebben gepusht. Een van de verkooppunten van Bitcoin is het vermogen om enkele van de tekortkomingen in de traditionele financiële sector op te lossen, zoals het oplossen van inflatie door het vaste aanbod.
Word lid van de Bitcoin/Cryptocurrency Facebook groep en join de Discord/Telegram om onderdeel te worden van de community